Air-Radiohead.com

Réactions dans la presse à l'annonce de la sortie d'In Rainbows

hunting android · 219 · 69888

0 Membres et 6 Invités sur ce sujet

Hors ligne hunting android

  • Tchou-tchou!
  • Floodeur pro
  • *****
    • Messages: 15408
Industry: Radiohead will sign with ATO or Warner

Posted on October 5th, 2007.

Now it’s clear that Radiohead’s release of new album ‘In Rainbows’ will not only be available at InRainbows.com, but also a physical release on a record label, rumours have been floating around on which label Radiohead will sign to.

Billboard thinks that the record will actually get release before the end of the year and that label ATO is seen as the front-runner and potentially most attractive home for Radiohead. The band  recorded for EMI until 2005, for numerous reasons. For one, Phil Costello, Capitol’s former senior VP of promotion and marketing, is now at ATO.

Further, Red Light Management has just launched a new offshoot label, Side One Recordings, in conjunction with ATO (Red Light owner/founder Coran Capshaw is also a co-founder/co-owner of ATO). The label’s first release is veteran U.K. electronica duo Underworld’s “Oblivion With Bells,” due Oct. 16.

Most ATO releases have been distributed in the U.S. by RCA, although some went through RED. The Nov. 13 release of David Gray’s “Greatest Hits” will mark the debut release by ATO as a fully independent, RED-distributed label. Side One Recordings is also distributed by RED.

EMI is also angling to re-establish ties with Radiohead. The group’s six studio albums for the company have sold a combined 8.5 million copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.

Another likely suitor is Warner Bros., which has been after Radiohead dating back to when the band was still affiliated with EMI. Perry Watts-Russell, who was senior VP of A&R at Capitol during Radiohead’s tenure, is now in the same position at Warner Bros.

The company has lately enjoyed success distributing artist-run labels like Jack White’s Third Man, to which the White Stripes are signed. The Stripes’ latest album, “Icky Thump,” has sold 603,000 copies.

An ATO/Red Light/Side One Recordings spokesperson declined to comment. Radiohead’s publicist says the band has not yet made a decision on a label partner. Also check The Daily Swarm for some updates from various sources.


Hors ligne FadeOut

  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1539
Je suis prête à parier : Radiohead en couverture des inrocks mardi prochain.


Hors ligne Bébéééééé

  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1920
Je suis prête à parier : Radiohead en couverture des inrocks mardi prochain.

Et pas que les Inrock ne t'en fais pas, ça va y aller les prochaines semaines à venir...  ;)


Hors ligne FadeOut

  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1539
Oui, je sais bien. Juste que les inrocks sont assez "radiohédisé", une petite semaine après l'annonce de In Rainbow, ça ne m'etonnerais pas que Thom & co. se retouvent direct en première page.

M'enfin oui sinon, pas de doute que ça va y aller côté presse dans le mois qui va venir.


Hors ligne record_a_videotape

  • Petit scarabé
  • *
    • Messages: 45


Hors ligne Ectorleressor

  • Hippo nain
  • ***
    • Messages: 752
et Rolling Stones
Ouais d'ailleurs à ce sujet...ça fait depuis aout je crois qu'il n'y a pas eu de nouveau numéro...étrange!
De la joie de vivre...de la joie de vivre et du jambon!! C'est ça la clef du bonheur!!


Hors ligne Kid B

  • Voodoo fan
  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1548
Ce passage dans les magazines me rend amer...Radiohead serait-il aussi présent dans la presse musicale si In rainbows aurait été seulement disponible sur le net?
le pessimisme est d'humeur, l'optimisme est de volonté
Alain


Hors ligne FadeOut

  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1539
Bah je pense quand même. Radiohead c'est pas rien, sortie de l'album sur le net ou pas. Sur que la il y a un gros buzz autour des méthodes mais bon ..


Hors ligne record_a_videotape

  • Petit scarabé
  • *
    • Messages: 45
Oui je pense que même si In Rainbows n'avait pas été sorti de cette façon, Radiohead aurait quand même été en première de ces magazines.


Hors ligne Kid B

  • Voodoo fan
  • Bidule
  • ****
    • Messages: 1548
j'ai tout de meme l'impression que on va plus en parler maintenant que on est sur qu'un format "normal" de l'album sera vendu
le pessimisme est d'humeur, l'optimisme est de volonté
Alain



Hors ligne nicolas

  • Administrateur
  • Floodeur pro
  • *****
    • Messages: 7757


Hors ligne Johann

  • Petit scarabé
  • *
    • Messages: 93
Ce matin, Radiohead était sur la première page de Metro!
Et tout un article sur la page culture.
L'auteur du sujet mentionne : " Je peux vous dire que In Rainboows vaut bien 20 euros...Radiohead a encore frappé."
le crépuscule